Pszczółki

„Pszczółki” to nasze najmłodsze przedszkolaki – dzieci 3 – letnie.
Są to zupełnie nowe „Promyczki”.
Dzieci z „Pszczółek” bawią się i uczą w sali dydaktycznej w kolorze żółtym.
Mają piękne meble i zabawki odpowiednie do wieku dzieci.
Pszczółkami opiekują się i uczą Pani Dagmara i Pani Wioleta, a pomaga im Pani Benia.
Dzieci z najmłodszej grupy mają w ciągu dnia zapewniony odpoczynek – tzw. „leżakowanie”.

CIASTOLINA

Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego

Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna (3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach.

TEMATY KOMPLEKSOWE
CZERWIEC 2024

Tydzień I: O CZYM MARZĄ DZIECI
Tydzień II: POZNAJEMY ŚWIAT ZA POMOCĄ ZMYSŁÓW
Tydzień III: NA LETNIEJ WYCIECZCE
Tydzień IV: JEDZIEMY,PŁYNIEMY, LATAMY

KONSULTACJE po wcześniejszym
ustaleniu terminu spotkania

WYBRANE ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

  • Doskonali sprawność ruchową, refleks i precyzyjność ruchów, rozwija dużą motorykę
  • Ogląda ilustracje, wypowiada się na temat ludzi z innych stron świata, wie, że wszyscy mają takie same prawa
  • Wypowiada się na temat wiersza, opowiadania, dzieł sztuki, przyrody
  • Dzieli i łączy sylaby, liczy sylaby w wyrazie
  • Rozwija aparat mowy, posługuje się nowymi słowami, wypowiada się całym zdaniem
  • Wyraża siebie w pracy plastycznej, jest twórcze
  • Dodaje i odejmuje na konkretach, odróżnia błędne liczenie od poprawnego
  • Porównuje odległość za pomocą kroków
  • Obrazuje emocje mimiką i ruchem ciała
  • Zna zasady bezpieczeństwa, wie, że nie należy oddalać się od grupy podczas spacerów
  • Zna zasady bezpieczeństwa w kontakcie z przyrodą
  • Uważnie słucha, reaguje na określony sygnał dźwiękowy, zgłasza się w celu udzielenia odpowiedzi
  • Poznaje folię bąbelkową za pomocą dłoni i stóp, przechodzi przez ścieżkę sensoryczną
  • Porusza się w rytmie muzyki, improwizuje tanecznie, odgrywa role, śpiewa piosenkę
  • Stosuje określenia miejsca w przestrzeni, stosuje określenia kierunków
  • Używa prostych narzędzi w bezpieczny sposób
  • Rozpoznaje zapis swojego imienia
  • Jest samodzielne w samoobsłudze
  • Integruje się i współdziała w grupie

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA

WIERSZ:

„Mamusia” i „Tata”
E. Bura i B. Lewandowska

Mamusiu! Dziękuję, że mi pokazałaś,
Czym dobro jest na ziemi, Ty jesteś najważniejsza, i tego nikt nie zmieni.
Ten jeden dzień najpiękniej w mym sercu jaśnieć musi:
Dla jednych to Dzień Matki, a dla mnie – Dzień Mamusi.

Tata mógłby szybowcem latać! Dojść, aż na koniec świata!
Zna się na lwach! Armatach! Naprawi płot i Fiata.
Tata mógłby chodzić górami, lasami.
Mógłby wygrać z groźnymi zbójcami!
Mógłby w morzu szukać skarbów czasami!
Mógłby – wszystko! Ale chce być z nami.
Dlatego, że tata nas kocha. Dlatego, że my go kochamy!


PIOSENKA:
„Nie boję się, gdy ciemno jest”

Nie boję się, gdy ciemno jest
ojciec za rękę prowadzi mnie

1. Dziękuję ci Tato za wszystko co robisz,
że bawisz się ze mną na rękach mnie nosisz
dziękuję ci Tato i wiem to na pewno
przez cały dzień czuwasz nade mną.

Nie boję się, gdy ciemno jest
ojciec za rękę prowadzi mnie2. Czasem się martwię czegoś nie umiem
ty mnie pocieszasz i mnie rozumiesz
śmieję się głośno, kiedy żartujesz
bardzo cię kocham i potrzebuję.

 

JĘZYK ANGIELSKI

Zagadnienia są dostępne na tablicy ogłoszeń w przedszkolu
Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami.