Pszczółki

„Pszczółki” to nasze najmłodsze przedszkolaki – dzieci 3 – letnie.
Są to zupełnie nowe „Promyczki”.
Dzieci z „Pszczółek” bawią się i uczą w sali dydaktycznej w kolorze żółtym.
Mają piękne meble i zabawki odpowiednie do wieku dzieci.
Pszczółkami opiekują się i uczą Pani Dagmara i Pani Wioleta, a pomaga im Pani Benia.
Dzieci z najmłodszej grupy mają w ciągu dnia zapewniony odpoczynek – tzw. „leżakowanie”.

CIASTOLINA

Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego

Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna (3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach.

TEMATY KOMPLEKSOWE
LUTY 2024

Tydzień I i II: Dbam o zdrowie
Tydzień III: Zimowe zabawy
Tydzień IV: Królowa śniegu
Tydzień V: Kosmos dziełem Pana Boga

KONSULTACJE po wcześniejszym
ustaleniu terminu spotkania

WYBRANE ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

-Wypowiada się na temat przyczyn choroby, wie, że chorzy leczą się u lekarza, wie, jakie produkty zawierają witaminy, wymienia zdrowe produkty
-Nazywa i segreguje przedmioty
-Wymienia nazwy dni tygodnia i pór roku, oznacza pogodę symbolem, wie skąd się bierze cień, wypowiada się na temat przyrody
-Śpiewa piosenkę, wystukuje prosty rytm, tańczy przy muzyce, aktywnie słucha muzyki klasycznej
-Współdziała w zabawie, integruje się z grupą
-Rozwija zdolności manualne
-Jest samodzielne w samoobsłudze
-Recytuje wiersz, rozwija narządy artykulacyjne, wypowiada się pełnymi zdaniami, rozwija myślenie twórcze, dzieli i łączy sylaby w wyraz, klasyfikuje i wyciąga wnioski
-Dokonuje prostych pomiarów
-Zna dyscypliny sportu, rozwija sprawność fizyczną, zna części ciała, rozwija percepcje
ruchową
-Ogląda dzieła sztuki, wypowiada się na temat ilustracji, wypowiada się na temat budynków, wypowiada się na temat zdjęć
-Wznosi konstrukcje z klocków
-Prawidłowo szczotkuje zęby
-Obrazuje słowa mimiką i gestem
-Wie jak bezpiecznie poruszać się po drodze
-Wyciąga wnioski z działań optycznych, wyciąga wnioski z zabaw badawczych
-Wie gdzie prosić o pomoc
-Wie, że jest Polakiem, mówi z szacunkiem o Polakach
-Wie jak zachować się w teatrze, Bierze udział w zabawach parateatralnych

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA

WIERSZ:

„Pogoda”

O! Jak ciepło! Słońce świeci.
Bawią się wesoło dzieci.
Grają w piłkę i do wody
chętnie skaczą dla ochłody.

Nadciągnęła wielka chmura,
czarna, gęsta i ponura.
Wszędzie mokro wiatr powiewa,
z parasolem chodzić trzeba.

 

 

 

PIOSENKA:

„Do przedszkola”

Rano budzę się jaki piękny to czas,
słońce wstało już, a więc pora też wstać.
Szybko myję się jem śniadanie i już,
gotów jestem, bo chce już iść, chcę już iść

Ref. Do przedszkola, do przedszkola,
jak cudownie tutaj, co dzień mija czas.
Do przedszkola, do przedszkola
o tym już od rana marzy każdy z nas.

Pani czeka już i koledzy już są,
siadam w kole to jest magiczny nasz krąg.
Obok siedzi Jaś, Weronika i Staś,
tu bawimy się, więc przychodzę co dzień.

Ref. Do przedszkola, do przedszkola,
jak cudownie tutaj, co dzień mija czas.
Do przedszkola, do przedszkola
o tym już od rana marzy każdy z nas.

 

JĘZYK ANGIELSKI

Zagadnienia są dostępne na tablicy ogłoszeń w przedszkolu
Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami.