Pszczółki
„Pszczółki” to nasze najmłodsze przedszkolaki – dzieci 3 – letnie.
Są to zupełnie nowe „Promyczki”.
Dzieci z „Pszczółek” bawią się i uczą w sali dydaktycznej w kolorze żółtym.
Mają piękne meble i zabawki odpowiednie do wieku dzieci.
Pszczółkami opiekują się i uczą Pani Dagmara, a pomaga im Pani Benia.
Dzieci z najmłodszej grupy mają w ciągu dnia zapewniony odpoczynek – tzw. „leżakowanie”.

CIASTOLINA
Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego
Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna (3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach.
TEMATY KOMPLEKSOWE
LISTOPAD 2023
Tydzień I: Mam przyjaciół w Niebie
Tydzień II: Jak ubieramy się jesienią?
Tydzień III: Kto ty jesteś?
Tydzień IV: W jesiennym rytmie
Tydzień V: Przyjaciel
KONSULTACJE po wcześniejszym
ustaleniu terminu spotkania
WYBRANE ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
- Jest samodzielne w samoobsłudze, nakrywa do stołu, uczestniczy w zabawie, uczestniczy w rozmowie, ćwiczy czynności samoobsługowe, cierpliwie czeka na swoją kolej, zgłasza się w celu udzielenia odpowiedzi, integruje się z grupą
- Obrazuje treść ruchem ciała, porusza się przy muzyce, słucha muzyki klasycznej, wypowiada się na temat muzyki, odgaduje dźwięki, tworzy muzykę, uderza rurkami w rytm muzyki, gra na marakasach, tworzy swoją grzechotkę
- Wznosi konstrukcje z klocków
- Posługuje się narzędziami
- Wie, kim był Jan Paweł II, wypowiada się na temat pomników, wie, kim był Dominik Savio
- Rozpoznaje godło Polski, stoi na baczność podczas Hymnu, tańczy krakowiaka, poznaje historię swojego regionu
- Rozwija zdolności, modeluje w plastelinie, wykonuje pracę plastyczną, prawidłowo trzyma pisak
- Wie jak zachować się przy ulicy, bezpiecznie przechodzi przez jezdnię
- Rozwija sprawność grafomotoryczną
- Wyciąga wnioski, układa ilustracje
- Wykonuje ćwiczenia, mierzy podane przedmioty
- Rozwiązuje zagadki obrazkowe, klasyfikuje obrazki, liczy na konkretach, przelicza, ćwiczy pamięć wzrokową
- Wymienia cechy pogody i zjawisk charakterystycznych dla jesieni, wymienia dni tygodnia
- Rozwija motorykę małą, wykonuje pracę plastyczną
- Słucha opowiadania, rytmizuje tekst, dzieli na sylaby, słucha wiersza, odpowiada na pytania, układa i opowiada historyjkę, wypowiada się na temat rodziny, czeka na swoją kolej, wypowiada się, podejmuje decyzje, naśladuje czynność nauczyciela
- Rozwija sprawność fizyczną, porusza wymienioną częścią ciała, idzie po ścieżce sensorycznej
- Zapamiętuje nazwy krajobrazu, wypowiada się na temat przyrody
- Nazywa części garderoby, zakłada rzeczy w kolejności, klasyfikuje ubrania wg przeznaczenia
- Rozwija słuch fonematyczny, dokonuje analizy i syntezy sylabowej
WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA
WIERSZ:
„Jesień”
Chodzi po lesie pogodna jesień, rozchyla niskie gałęzie.
Liczy na ścieżkach spadłe orzeszki, liczy na dębach żołędzie.
I na mchu siada, z klonami gada, gdzie jest orzeszków najwięcej.
Patrzy ciekawie, ile na trawie spadłych się liści ściele.
Ile rydzyków niosą w koszyku Kasieńska i Marcelek.
PIOSENKA:
„Malowała Jesień”
Malowała jesień w parku wszystkie liście
Na czerwono, na brązowo, żółto i złociście.
Lala, lala, la, lala, lala, la.
Na czerwono, na brązowo, żółto i złociście.
Przyleciała sroczka i usiadła z boku,
Przyglądała się, jak jesień barwi wszystko wokół.
Lala, lala, la, lala, lala, la.
Przyglądała się, jak jesień barwi wszystko wokół.
Zobaczył to wietrzyk i pędzi po lesie,
Zrywa kolorowe liście i ze sobą niesie.
Lala, lala, la, lala, lala, la.
Zrywa kolorowe liście i ze sobą niesie.
JĘZYK ANGIELSKI
W akacje tuż.. tuż.. A my śpiewamy, recytujemy i nazywamy to co już znamy!
Holidays are coming soon.. We are singing, declaiming and calling that what we have already known!
Celem zajęć jest aby dziecko:
- rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
- uczestniczyło w zabawach
- powtarzało rymowanki i proste wierszyki
- śpiewało piosenki w grupie
- rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami