Pszczółki

„Pszczółki” to nasze najmłodsze przedszkolaki – dzieci 3 – letnie.
Są to zupełnie nowe „Promyczki”.
Dzieci z „Pszczółek” bawią się i uczą w sali dydaktycznej w kolorze żółtym.
Mają piękne meble i zabawki odpowiednie do wieku dzieci.
Pszczółkami opiekują się i uczą Pani Dagmara i Pani Wioleta, a pomaga im Pani Benia.
Dzieci z najmłodszej grupy mają w ciągu dnia zapewniony odpoczynek – tzw. „leżakowanie”.

CIASTOLINA

Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego

Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna (3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach.

TEMATY KOMPLEKSOWE
KWIECIEŃ 2024

Tydzień I: Bóg nie umarł
Tydzień II: Wiosenne prace w ogrodzie
Tydzień III: Wiosna na wsi
Tydzień IV i V: Szanujemy przyrodę

KONSULTACJE po wcześniejszym
ustaleniu terminu spotkania

WYBRANE ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

-Powtarza wystukany rytm, śpiewa piosenkę, słucha muzyki klasycznej, improwizuje tanecznie rozwija myślenie logiczne, wygrywa rytm na patyczkach

-Rozwija sprawność ruchową

-Wie, że nie można samemu przyjmować lekarstw, wie jak dobrze się odżywiać, zna zasady bezpieczeństwa w kuchni

-Wypowiada się na temat opowiadania, rozwija narządy artykulacyjne

-Nazywa miejsca w przestrzeni, zna zasady ruchu pieszych

-Wie jak zachować się w kościele

-Jest samodzielny w samoobsłudze

-Prawidłowo posługuje się narzędziami, dokonuje prostych pomiarów, klasyfikuje wg określonej cechy

-Bierze udział w zabawie dramowej, przedstawia proste role
-Rozwija zdolności manualne, potrafi wyciąć pasek papieru

-Wypowiada się na temat obrazu, wskazuje napis ze swoim imieniem, integruje się z grupą

-Wymienia pory roku i dni tygodnia, wypowiada się na temat przyrody, oznacza pogodę symbolami

-Wypowiada się na temat polskich legend

-Podaje swoje dane osobowe

-Dokonuje prostych pomiarów długości

-Wie, jakie produkty są zdrowe, a jakie szkodzą w większej ilości.

-Zna etapy rozwoju roślin, wie, czego roślina potrzebuje do życia, wie, jakie zwierzęta żyją na wsi

-Wie, co oznaczają niektóre znaki drogowe

-Zna nazwy małych zwierząt, wie, co jedzą zwierzęta, nazywa niektóre kwiaty i ptaki

-Dobiera obrazki w pary

-Wyraźnie wymawia głoskę „k”

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA

WIERSZ:

„Wiosenne porządki”

Chodzi wiosna po ogródku, sieje coś i sadzi.

Z wiosennymi porządkami dobrze sobie radzi.

Płot maluje, ścieżki grabi, grządki przekopuje.

Kto chce piękny mieć ogródek, niech ją naśladuje!

PIOSENKA:

„Maszeruje wiosna”

Tam daleko gdzie wysoka sosna
Maszeruje drogą mała wiosna
Ma spódniczkę mini sznurowane butki
I jeden warkoczyk krótki

Maszeruje wiosna
A ptaki wokoło
Lecą i świergocą
Głośno i wesoło
Maszeruje wiosna w ręku
Trzyma kwiat gdy go
W górę wznosi
Zielenieje świat

Nosi wiosna dżinsową kurteczkę
Na ramieniu małą torebeczkę
Chętnie żuje gume i robi balony
A z nich każdy jest zielony

Maszeruje wiosna
A ptaki wokoło
Lecą i świergocą
Głośno i wesoło
Maszeruje wiosna w ręku
Trzyma kwiat gdy go
W górę wznosi
Zielenieje świat

 

JĘZYK ANGIELSKI

Zagadnienia są dostępne na tablicy ogłoszeń w przedszkolu
Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami.