Żabki

„Żabki” to 4 latki.
Są pogodne, uśmiechnięte i bardzo ciekawe świata.
Ich sala oraz jej wyposażenie jest w kolorze zielonym, a wszystkie zabawki
i pomoce dydaktyczne dostosowane są do potrzeb rozwojowych dzieci 4 letnich.
Grupę prowadzą Pani Beata oraz Pani Marta, a pomaga im Pani Małgosia.

CIASTOLINA

Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego

Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna (3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach

TEMATY KOMPLEKSOWE
Luty 2024

Tydzień I: W LODOWEJ KRAINIE
Tydzień II: ZWIERZĘTA EGZOTYCZNE
Tydzień III: W KOSMOSIE
Tydzień IV: BAJKI I BAŚNIE

KONSULTACJE
po wcześniejszym ustaleniu terminu spotkania


WYBRANE ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

  • słucha poleceń i na nie szybko reaguje, dzieli się zabawkami, sprząta zabawki razem z innymi, dzieli się atrakcyjnymi zabawkami, bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami, bawi się zgodnie z innymi dziećmi, organizuje zabawy w małych zespołach, porządkuje po zabawie, bawi się zgodnie w małych grupach, potrafi okazać uczucia
  • w sposób właściwy operuje głosem, wypowiada się na określony temat budując zdania, prawidłowo wypowiada zgłoski, słucha wiersza z uwagą kończy zdanie, jest twórcze słownie, powtarza rymowankę z pamięci, buduje dłuższe wypowiedzi, wypowiada się nt. swoich marzeń, posługuje się określeniami duży, mały
  • jest spostrzegawcze, wie do czego służy globus, nazywa zwierzęta polarne, nazywa zwierzęta sawanny, zauważa podczas spaceru oznaki zimy, określa składniki pogody, rozumie dlaczego spacery są ważne dla zdrowia
  • lepi żółwia z plasteliny, koloruje wg wzoru, koloruje, rysuje pastelami na określony temat, precyzyjnie wykonuje ćwiczenie graficzne, precyzyjniej wycina obrazki
  • aktywnie ćwiczy, reaguje na umówione sygnały, wykonuje zadania ruchowe, skacze na dwóch nogach, samodzielnie przebiera się w szatni we właściwy strój, odnajduje szybko swoją parę, jest sprawne ruchowo
  • dokonuje syntezy sylabowej wyrazów, tworzy słowa z sylab, segreguje, łączy w odpowiednie pary, określa kolejność zdarzeń, prawidłowo przelicza, łączy sylwety z cieniami, odtwarza podany rytm,
  • tańczy przy muzyce, śpiewa piosenkę, reaguje na zmianę w muzyce podczas zabawy, improwizuje przy muzyce, odtwarza podany rytm

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA

WIERSZ:

WIERSZ MIESIĄCA

„Nasza Planeta”  (Dorota Kossakowska)

 

Ziemia to piękna planeta.

Jeziora, morza i góry.

Zielone łąki i lasy

i ptaki co lecą w chmury.

Merkury, Mars, albo Wenus,

są może piękniejsze od Ziemi.

Lecz Ziemia jest mi najbliższa

i to się nigdy nie zmieni.

PIOSENKA:

„W Układzie Słonecznym” (NutkoSfera)

REFREN: W Układzie Słonecznym wirują planety Wszystkie w innym tempie, okrążają Słońce Różnią się kolorem, masą i rozmiarem Lata lecą, one stale kręcą się wytrwale

MERKURY: Merkury, to ja! Jestem pierwszy i najmniejszy Moją powierzchnię pokrywają ogromne kratery Z własną pogodą nie umiem dojść do zgody W dzień jest mi gorąco W nocy bardzo marznę, brrr WENUS: Mam na imię Wenus Jestem druga w kolejności U mnie nieustannie upał jest bezlitosny Wiruję wolno, nigdzie się nie śpieszę I bardzo jasno świecę się na niebie ZIEMIA: Tu Ziemia! Witam serdecznie! Czuję się świetnie Zamieszkują mnie roślinki, zwierzątka i ludzie Jestem trzecią planetą od Słońca Moja atmosfera jest cudna Mam dużo wody, więc śmiało wpadnij się ochłodzić MARS: Hej tu Mars, planeta numer cztery Bardzo się czerwienię, jestem cały zardzewiały Mam najwyższe góry i od groma pyłu A! Nic nie widzę, znowu leci mi do oczu!

JOWISZ: Joł, joł, Jowisz, największy olbrzym gazowy Piąty od Słońca, na pewno nie przeoczysz Choć moja masa jest potężna niezwykle To z wszystkich planet kręcę się najszybciej SATURN: Siemanko tutaj Saturn, też się składam z gazów Po moich pierścieniach poznasz mnie od razu Wirują w nich kamienie, pył i sporo lodu Jestem szósty od Słońca, w głowie to zakoduj URAN: Cześć, to ja, lodowy gigant o imieniu Uran Na mnie jest najniższa temperatura Słynę z bladego, błękitnego koloru Jestem siódmą planetą i wiruję na boku NEPTUN: Na koniec ja swoje trzy grosze wtrącę Nazywam się Neptun i najdłużej okrążam Słońce Tworzę huragany co powalą wszystko Więc nie zbliżaj się zbytnio bo cię zdmuchnę jak piórko

JĘZYK ANGIELSKI

Zagadnienia są dostępne na tablicy ogłoszeń w przedszkolu
Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami.