Żabki

„Żabki” to 4 latki.
Są pogodne, uśmiechnięte i bardzo ciekawe świata.
Ich sala oraz jej wyposażenie jest w kolorze zielonym, a wszystkie zabawki
i pomoce dydaktyczne dostosowane są do potrzeb rozwojowych dzieci 4 letnich.
Grupę prowadzą Pani Beata oraz Pani Marta, a pomaga im Pani Małgosia.

CIASTOLINA

Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego

Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna (3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach

TEMATY KOMPLEKSOWE
Kwiecień 2024

Tydzień I: ZWIERZĘTA DOMOWE

Tydzień II: MOJA MIEJSCOWOŚĆ

Tydzień III: DBAMY O ZIEMIĘ

Tydzień IV: JESTEŚMY POLKĄ I POLAKIEM

KONSULTACJE
po wcześniejszym ustaleniu terminu spotkania


WYBRANE ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

  • używa zwrotów grzecznościowych: proszę, przepraszam, dziękuję, sprząta zabawki razem z innymi, dzieli się atrakcyjnymi zabawkami, bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami, bawi się zgodnie z innymi dziećmi, organizuje zabawy w małych zespołach, porządkuje po zabawie, bawi się zgodnie w małych grupach, potrafi okazać uczucia
  • w sposób właściwy operuje głosem, wypowiada się na określony temat budując zdania, prawidłowo wypowiada zgłoski, słucha wiersza z uwagą kończy zdanie, jest twórcze słownie, powtarza rymowankę z pamięci, buduje dłuższe wypowiedzi, wypowiada się nt. swoich marzeń, posługuje się określeniami duży, mały
  • jest spostrzegawcze, wie do czego służy globus, określa wysokość domów, zauważa różnice między wsią, a miastem, wykonuje małe prace ogrodnicze, wie jaka rolę pełni gleba, wymieni sposoby dbania o środowisko przyrodnicze, odnajduje Polskę na mapie, wie kim jest patriota, rozpoznaje godło i flagę Polski
  • wypełnia powierzchnie plasteliną, koloruje wg wzoru, koloruje, rysuje pastelami na określony temat, precyzyjnie wykonuje ćwiczenie graficzne, precyzyjniej wycina obrazki
  • aktywnie ćwiczy, reaguje na umówione sygnały, wykonuje zadania ruchowe, skacze na dwóch nogach, samodzielnie przebiera się w szatni we właściwy strój, odnajduje szybko swoją parę, jest sprawne ruchowo
  • dokonuje syntezy sylabowej wyrazów, tworzy słowa z sylab, segreguje, łączy w odpowiednie pary, określa kolejność zdarzeń, prawidłowo przelicza, łączy sylwety z cieniami, odtwarza podany rytm,
  • tańczy przy muzyce, śpiewa piosenkę, bawi się przy tradycyjnych polskich zabawach

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA

WIERSZ:

WIERSZ MIESIĄCA

„Moje miasto”  (Dorota Kossakowska)

 

Jest takie miejsce, gdzie mieszkam,

gdzie chodzę do przedszkola.

Tu mieszka moja mama,

tata i siostra Ola.

Tutaj są parki i sklepy,

kino, gdzie bajki oglądam.

Oraz duża fontanna,

przy której pięknie wyglądam.

Są nowe, ładne ulice,

Bardzo lubię tu mieszkać,

bo to jest moje miasto.

na których jest czasem ciasno.

 

PIOSENKA:

„„Jestem Polakiem” (Niezwykłe lekcje muzyki)

 

Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił,
Chcemy byś również kochał ją i ty i ty

1 Ciuchcia na dworcu czeka
Dziś wszystkie dzieci pojadą nią by poznać kraj
Ciuchcia pomknie daleko i przygód wiele
Na pewno w drodze spotka Nas

2 Pierwsze jest Zakopane miejsce wspaniałe
Gdzie góry i górale są
Kraków to miasto stare w nim piękny Wawel
Obok Wawelu mieszkał smok

3 Teraz to już Warszawa to ważna sprawa
Bo tu stolica Polski jest
Wisła, Pałac Kultury, Królewski Zamek
I wiele innych pięknych miejsc

4 Toruń z daleka pachnie, bo słodki zapach
Pierników kusi mocno nas
Podróż skończymy w Gdańsku
Skąd szarym morzem
Można wyruszyć dalej w świat

JĘZYK ANGIELSKI

Zagadnienia są dostępne na tablicy ogłoszeń w przedszkolu
Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami.