Żabki
„Żabki” to 4 latki.
Są pogodne, uśmiechnięte i bardzo ciekawe świata.
Ich sala oraz jej wyposażenie jest w kolorze zielonym, a wszystkie zabawki
i pomoce dydaktyczne dostosowane są do potrzeb rozwojowych dzieci 4 letnich.
Grupę prowadzą Pani Beata oraz Pani Marta, a pomaga im Pani Małgosia.
CIASTOLINA
Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego
Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna (3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach
TEMATY KOMPLEKSOWE
Kwiecień 2024
Tydzień I: ZWIERZĘTA DOMOWE
Tydzień II: MOJA MIEJSCOWOŚĆ
Tydzień III: DBAMY O ZIEMIĘ
Tydzień IV: JESTEŚMY POLKĄ I POLAKIEM
KONSULTACJE
po wcześniejszym ustaleniu terminu spotkania
WYBRANE ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:
- używa zwrotów grzecznościowych: proszę, przepraszam, dziękuję, sprząta zabawki razem z innymi, dzieli się atrakcyjnymi zabawkami, bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami, bawi się zgodnie z innymi dziećmi, organizuje zabawy w małych zespołach, porządkuje po zabawie, bawi się zgodnie w małych grupach, potrafi okazać uczucia
- w sposób właściwy operuje głosem, wypowiada się na określony temat budując zdania, prawidłowo wypowiada zgłoski, słucha wiersza z uwagą kończy zdanie, jest twórcze słownie, powtarza rymowankę z pamięci, buduje dłuższe wypowiedzi, wypowiada się nt. swoich marzeń, posługuje się określeniami duży, mały
- jest spostrzegawcze, wie do czego służy globus, określa wysokość domów, zauważa różnice między wsią, a miastem, wykonuje małe prace ogrodnicze, wie jaka rolę pełni gleba, wymieni sposoby dbania o środowisko przyrodnicze, odnajduje Polskę na mapie, wie kim jest patriota, rozpoznaje godło i flagę Polski
- wypełnia powierzchnie plasteliną, koloruje wg wzoru, koloruje, rysuje pastelami na określony temat, precyzyjnie wykonuje ćwiczenie graficzne, precyzyjniej wycina obrazki
- aktywnie ćwiczy, reaguje na umówione sygnały, wykonuje zadania ruchowe, skacze na dwóch nogach, samodzielnie przebiera się w szatni we właściwy strój, odnajduje szybko swoją parę, jest sprawne ruchowo
- dokonuje syntezy sylabowej wyrazów, tworzy słowa z sylab, segreguje, łączy w odpowiednie pary, określa kolejność zdarzeń, prawidłowo przelicza, łączy sylwety z cieniami, odtwarza podany rytm,
- tańczy przy muzyce, śpiewa piosenkę, bawi się przy tradycyjnych polskich zabawach
WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA
WIERSZ:
WIERSZ MIESIĄCA
„Moje miasto” (Dorota Kossakowska)
Jest takie miejsce, gdzie mieszkam,
gdzie chodzę do przedszkola.
Tu mieszka moja mama,
tata i siostra Ola.
Tutaj są parki i sklepy,
kino, gdzie bajki oglądam.
Oraz duża fontanna,
przy której pięknie wyglądam.
Są nowe, ładne ulice,
Bardzo lubię tu mieszkać,
bo to jest moje miasto.
na których jest czasem ciasno.
PIOSENKA:
„„Jestem Polakiem” (Niezwykłe lekcje muzyki)
Ref: Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił,
Chcemy byś również kochał ją i ty i ty
1 Ciuchcia na dworcu czeka
Dziś wszystkie dzieci pojadą nią by poznać kraj
Ciuchcia pomknie daleko i przygód wiele
Na pewno w drodze spotka Nas
2 Pierwsze jest Zakopane miejsce wspaniałe
Gdzie góry i górale są
Kraków to miasto stare w nim piękny Wawel
Obok Wawelu mieszkał smok
3 Teraz to już Warszawa to ważna sprawa
Bo tu stolica Polski jest
Wisła, Pałac Kultury, Królewski Zamek
I wiele innych pięknych miejsc
4 Toruń z daleka pachnie, bo słodki zapach
Pierników kusi mocno nas
Podróż skończymy w Gdańsku
Skąd szarym morzem
Można wyruszyć dalej w świat
JĘZYK ANGIELSKI
Zagadnienia są dostępne na tablicy ogłoszeń w przedszkolu
Celem zajęć jest aby dziecko:
- rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
- uczestniczyło w zabawach
- powtarzało rymowanki i proste wierszyki
- śpiewało piosenki w grupie
- rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami.