Pszczółki

„Pszczółki” to nasze najmłodsze przedszkolaki – dzieci 3 – letnie.
Są to zupełnie nowe „Promyczki”.
Dzieci z „Pszczółek” bawią się i uczą w sali dydaktycznej w kolorze żółtym.
Mają piękne meble i zabawki odpowiednie do wieku dzieci.
Pszczółkami opiekują się i uczą Pani Dagmara i Pani Wioleta, a pomaga im Pani Benia.
Dzieci z najmłodszej grupy mają w ciągu dnia zapewniony odpoczynek – tzw. „leżakowanie”.

CIASTOLINA

Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego

Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna (3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach.

TEMATY KOMPLEKSOWE
MAJ 2024

Tydzień I: Maryja Królowa Polski
Tydzień II: Koncert na łące
Tydzień III: Zwierzęta egzotyczne
Tydzień IV: Bawimy się w teatr

KONSULTACJE po wcześniejszym
ustaleniu terminu spotkania

WYBRANE ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

  • Wypowiada się na temat przyrody, pogody, wie jakie są cechy wiosny, wymienia gatunki kwiatów, wie, czego roślina potrzebuje do życia
  • Wypowiada się na temat pogody, dostosowuje ubiór do pogody
  • Wypowiada się zdaniami, dzieli i łączy sylaby w wyraz, używa zaimków miejsc
  • Wie, że jest Polakiem i mieszka w Polsce, zna symbole narodowe
  • Rozpoznaje elementy regionalne, zna nazwę swojej miejscowości
  • Rozwija narządy mowy, wypowiada się na temat bohaterów polskich legend, wiersza, opowiadania, piosenki, ilustracji, dzieł sztuki, architektury, wzbogaca zasób słownictwa
  • Rozwija zdolności manualne, rozwija sprawność grafomotoryczną, rysuje po śladzie
  • Śpiewa piosenkę, układa proste rytmy, reaguje na wysokość dźwięku
  • Improwizuje tanecznie do muzyki, tańczy wraz z grupą dzieci
  • Rozwija sprawność ruchową, rozwija duże partie mięśni, rozróżnia określenia „przód, tył, bok”
  • Reaguje na sygnał wzrokowy i słuchowy
  • Klasyfikuje przedmioty według przeznaczenia
  • Potrafi bawić się w grupie, współpracuje w grupie, przestrzega zasad panujących w grupie
  • Wie, że wszyscy ludzie mają równe prawa
  • Aktywnie słucha muzyki klasycznej, instrumentalnej, obrazuje śpiewaną piosenkę ruchem
  • Modli się Psalmami, wie, jak zachować się podczas modlitwy
  • Dostrzega piękno świata
  • Przelicza i liczy, klasyfikuje i porównuje liczebność, dokonuje prostych pomiarów długości przedmiotów
  • Nazywa wybrane gatunki zwierząt egzotycznych, wie, jak zachować się przy zwierzętach
  • Jest samodzielne w samoobsłudze
  • Zna niektóre przepisy ruchu drogowego
  • Podaje swoje dane osobowe, rozpoznaje zapis swojego imienia

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA

WIERSZ:

„Wiosenne porządki”

Chodzi wiosna po ogródku, sieje coś i sadzi.

Z wiosennymi porządkami dobrze sobie radzi.

Płot maluje, ścieżki grabi, grządki przekopuje.

Kto chce piękny mieć ogródek, niech ją naśladuje!

PIOSENKA:

„Mama” A. Charęzińska
Mamo, Mamo! Kocham Cię!
Narysować Ciebie chcę.
Najpierw głowa, uszy, nos,
Oczy duże, a w nich moc!
Buzia, która miło śpiewa
I pocieszy, gdy ulewa.
Włosów burza oraz fale,
A na szyi są korale.
Niczym słońce grzejesz mnie,
Teraz chodź i przytul się!

 

JĘZYK ANGIELSKI

Zagadnienia są dostępne na tablicy ogłoszeń w przedszkolu
Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami.