Żabki

„Żabki” to 4 latki.
Są pogodne, uśmiechnięte i bardzo ciekawe świata.
Ich sala oraz jej wyposażenie jest w kolorze zielonym, a wszystkie zabawki
i pomoce dydaktyczne dostosowane są do potrzeb rozwojowych dzieci 4 letnich.
Grupę prowadzą Pani Beata oraz Pani Marta, a pomaga im Pani Małgosia.

CIASTOLINA

Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego

Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna (3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach

TEMATY KOMPLEKSOWE
Maj 2024

Tydzień I: NA MAJOWEJ ŁĄCE
Tydzień II: GDZIE PRACUJĄ RODZICE
Tydzień III: KOCHAM MAMĘ I TATĘ
Tydzień IV: ZABAWY W TEATR

KONSULTACJE
po wcześniejszym ustaleniu terminu spotkania


WYBRANE ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

  • klasyfikuje, segreguje kwiaty, samodzielnie wykonuje pracę plastyczną, wycina i składa w całość obrazek
  • pamięta o zachowaniu prawidłowej postawy, powtarza słowa głośno, cicho, dzieląc je na sylaby, określa położenie, porównuje liczebność zbiorów, wskazuje zbiory równoliczne
  • rozpoznaje głosy łąki, nazywa poszczególne kwiaty i owady, odgaduje zagadki, uważnie słucha wiersza, odpowiada na pytania, śpiewa i tańczy przy piosence „Ojciec Wirgiliusz …” opowiadania prawidłowo wypowiada zgłoski, naśladuje pszczółki, ogaduje nazwy zwierząt
  • rozpoznaje nazwy zawodów, koloruje rysunek, wymieni zawody z wiersza, określi czynności osób w wykonywanych zawodach, nazywa zawody pracowników przedszkola, wymieni czynności lekarza
  • wie kim z zawodu jest tata, rozpoznaje i nazywa zawody, łączy zawód z przedmiotem, kontynuuje rytm
  • odgaduje zawód malarza, odgaduje glos kolegi, koleżanki, ma poczucie równowagi
  • odgaduje zagadki, opowiada o pracy w niektórych zawodach, dzieli słowa na sylaby
  • nazywa kwiaty ogrodowe, koloruje kwiaty wg kodu, nazywa poszczególnych członków rodziny
  • opowiada o zawodzie mamy, rysuje portret swojej mamy, rysuje laurkę dla mamy i taty, tańczy z chustką, poprawnie używa sformułowań: starszy, młodszy

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA

WIERSZ:

WIERSZ MIESIĄCA

„Kto gdzie pracuje?”
Bożeny Koronkiewicz

Mama Oli jest lekarzem,
tata Kasi kolejarzem.
Tata Bartka jest aktorem,
mama Zosi uczy w szkole…

Mama Izy jest kucharką,
a Agnieszki – pielęgniarką.
Tata Maćka jest strażakiem,
a ja jestem przedszkolakiem.

Kiedyś ważnym kimś zostanę:
Inżynierem, kapitanem
Lub artystą, czy sportowcem…
Zobaczymy, gdy dorosnę.

PIOSENKA:

PIOSENKA MIESIĄCA

„Ojciec Wirgiliusz ….”

Ojciec Wirgiliusz
uczył dzieci swoje.
A miał ich wszystkich
sto dwadzieścia troje.
Hejże dzieci hejże ha
Róbcie wszystko co i ja.
Hejże dzieci hejże ha
Róbcie wszystko co i ja.

JĘZYK ANGIELSKI

Zagadnienia są dostępne na tablicy ogłoszeń w przedszkolu
Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami.