Pszczółki
„Pszczółki” to nasze najmłodsze przedszkolaki – dzieci 3 – letnie.
Są to zupełnie nowe „Promyczki”.
Dzieci z „Pszczółek” bawią się i uczą w sali dydaktycznej w kolorze żółtym.
Mają piękne meble i zabawki odpowiednie do wieku dzieci.
Pszczółkami opiekują się i uczą Pani Milena i Pani Marianna, a pomaga im Pani Natalia.
Dzieci z najmłodszej grupy mają w ciągu dnia zapewniony odpoczynek – tzw. „leżakowanie”.
CIASTOLINA
Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego
Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna (3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach.
TEMATY KOMPLEKSOWE
WRZESIEŃ 2024
Tydzień I: JA I MOI KOLEDZY
Tydzień II: MOJE PRZEDSZKOLE
Tydzień III: CZARODZIEJSKIE SŁOWA
Tydzień IV: W POSZUKIWANIU JESIENI
KONSULTACJE po wcześniejszym
ustaleniu terminu spotkania
WYBRANE ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
- Doskonali sprawność ruchową, refleks i precyzyjność ruchów, rozwija dużą motorykę
- Ogląda ilustracje, wypowiada się na temat ludzi z innych stron świata, wie, że wszyscy mają takie same prawa
- Wypowiada się na temat wiersza, opowiadania, dzieł sztuki, przyrody
- Dzieli i łączy sylaby, liczy sylaby w wyrazie
- Rozwija aparat mowy, posługuje się nowymi słowami, wypowiada się całym zdaniem
- Wyraża siebie w pracy plastycznej, jest twórcze
- Dodaje i odejmuje na konkretach, odróżnia błędne liczenie od poprawnego
- Porównuje odległość za pomocą kroków
- Obrazuje emocje mimiką i ruchem ciała
- Zna zasady bezpieczeństwa, wie, że nie należy oddalać się od grupy podczas spacerów
- Zna zasady bezpieczeństwa w kontakcie z przyrodą
- Uważnie słucha, reaguje na określony sygnał dźwiękowy, zgłasza się w celu udzielenia odpowiedzi
- Poznaje folię bąbelkową za pomocą dłoni i stóp, przechodzi przez ścieżkę sensoryczną
- Porusza się w rytmie muzyki, improwizuje tanecznie, odgrywa role, śpiewa piosenkę
- Stosuje określenia miejsca w przestrzeni, stosuje określenia kierunków
- Używa prostych narzędzi w bezpieczny sposób
- Rozpoznaje zapis swojego imienia
- Jest samodzielne w samoobsłudze
- Integruje się i współdziała w grupie
WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA
WIERSZ:
ABC przedszkolaka
Ewa Stadtmuller
Dobrze wychowana
jest gromadka nasza.
Umie mówić: proszę,
dziękuję, przepraszam.
Zabawkami swymi
chętnie się dzielimy.
Na zmianę się nimi
wesoło bawimy.
Po miłej zabawie
potrzebna jest praca,
niech każda zabawka
na miejsce swe wraca.
To, co potrafimy,
z radością robimy:
kapcie zakładamy
bez pomocy mamy.
Kiedy gdzieś idziemy,
to się pilnujemy.
Wędrujemy grzecznie,
wracamy bezpiecznie.
PIOSENKA:
„Nie boję się, gdy ciemno jest”
Nie boję się, gdy ciemno jest
ojciec za rękę prowadzi mnie
1. Dziękuję ci Tato za wszystko co robisz,
że bawisz się ze mną na rękach mnie nosisz
dziękuję ci Tato i wiem to na pewno
przez cały dzień czuwasz nade mną.
Nie boję się, gdy ciemno jest
ojciec za rękę prowadzi mnie2. Czasem się martwię czegoś nie umiem
ty mnie pocieszasz i mnie rozumiesz
śmieję się głośno, kiedy żartujesz
bardzo cię kocham i potrzebuję.
JĘZYK ANGIELSKI
Zagadnienia są dostępne na tablicy ogłoszeń w przedszkolu
Celem zajęć jest aby dziecko:
- rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
- uczestniczyło w zabawach
- powtarzało rymowanki i proste wierszyki
- śpiewało piosenki w grupie
- rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami.