Pszczółki
Pszczółki to nasze najmłodsze przedszkolaki: dzieci 2,5- oraz 3-letnie. Są to zupełnie nowe Promyczki, które otaczamy szczególną opieką, także ze strony starszych koleżanek i kolegów. Pszczółki bawią się i uczą w sali dydaktycznej w kolorze żółtym, która wyposażona jest w meble z atestami. Zabawki dostępne na półkach są odpowiednio dobrane do wieku maluszków. W pierwszych tygodniach mocno skupiamy się na procesie adaptacji. W tym czasie Pszczółki rozglądają się wnikliwie i obserwują to, co je otacza: panie, dzieci, zabawki, doświadczają rytmów dnia codziennego, które zapewniają im poczucie bezpieczeństwa. Maluszki uczą się zasad funkcjonowania z rówieśnikami, rozwijają się w zakresie samoobsługi, nabywają nowe umiejętności i są z tego bardzo dumne, a my z nich 😉 W ciągu dnia mają zapewniony odpoczynek – tzw. „leżakowanie”. Te dzieci, które nie zasypiają mogą podjąć cichą aktywność przy stoliku, pod czujnym okiem nauczyciela. W tej grupie często szeptamy i śpiewamy (nawet proste polecenia jak np. „zabaweczki na półeczki”, „do koła, do koła czas, już czas”, „do pociągu zapraszamy, na spacerek wyruszamy”) i widzimy jak kojąco wpływa to na nasze maluszki.
Pszczółkami opiekują się i uczą Pani Milena i Pani Marianna, a pomaga im Pani Natalia.
CIASTOLINA
Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego
Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna (3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach.