Żabki

„Żabki” to 4 latki.
Są pogodne, uśmiechnięte i bardzo ciekawe świata.
Ich sala oraz jej wyposażenie jest w kolorze zielonym, a wszystkie zabawki
i pomoce dydaktyczne dostosowane są do potrzeb rozwojowych dzieci 4 letnich.
Grupę prowadzą  Pani Marta, a pomaga im Pani Małgosia.

CIASTOLINA

Składniki:
2 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 2 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki oleju, 1 łyżka kwasku cytrynowego

Przygotowanie:
Składniki wymieszać w garnku. Podgrzewać na małym ogniu, nie przerywając mieszania. Najlepiej mieszać drewnianą łyżką albo trzepaczką. Masa powinna wyraźnie zgęstnięć. Będzie gotowa, kiedy uzyska konsystencję puree ziemniaczanego, a urwany kawałek nie będzie kleił się do palców. Pozostawić do ostygnięcia. Ciepłą ciastolinę wyrabiać na stolnicy. Im dłużej tym będzie bardziej elastyczna (3-5 minut). Podzielić dodać barwniki (szczyptę). Przechowywać w szczelnie zamkniętych pojemnikach

TEMATY KOMPLEKSOWE
Wrzesień 2024

Tydzień I: WITAJ PRZEDSZKOLE
Tydzień II: RAZEM JEST WESELEJ
Tydzień III: NASZE EMOCJE I UCZUCIA
Tydzień IV: POWITANIE JESIENI
Tydzień V: W SADZIE I OGRODZIE

KONSULTACJE
po wcześniejszym ustaleniu terminu spotkania


WYBRANE ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

– utrwali zasady korzystania z zabawek, weźmie udział w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych, odgadnie zagadki ruchowe,  zatańczy wykonując ruchy wg instrukcji oraz dowolne

– wysłucha opowiadania, wysłucha w skupieniu utworu literackiego, przekaże komunikat w nietypowy sposób

– zauważy zmiany w najbliższym otoczeniu przedszkola

– bawi się zgodnie z innymi, zachowuje ład i porządek podczas zabawy,  bawi się wg swoich zainteresowań, -realizuje własne pomysły podczas zabawy, podporządkuje się regułom zabawy, -utrwali zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas zabaw

– utrwali wygląd swojego znaczka rozpoznawczego, rozwiąże zagadki obrazkowe, podejmie próby rysowania swojego znaczka

– podzieli się na forum grupy swoimi przemyśleniami, wzbogaci wiedzę n/t swoich kolegów i koleżanek, zauważy podobieństwa i różnice w wyglądzie kolegów i koleżanek, opisze wygląd swojego kolegi/koleżanki, wymieni imiona swoich kolegów, nawiązuje relacje koleżeńskie,  dowie się po czym można poznać dobrego kolegę,  pozna zabawę z rymowanką, w której utrwali imiona kolegów, podejmie próbę współpracy w parze, ułoży rytmy z kasztanów, liści i żołędzi, nazwie dary jesieni

– określi położenie przedmiotów w przestrzeni: na, pod, wysoko, nisko, za, obok,  utrwali znajomość kolorów, pozna gamę barw ciepłych i zimnych,  utrwali sekwencje prostych czynności,  dokończy rozpoczęte przez nauczyciela zdania,  poczyni próby odczytania treści przekazanych niewerbalnie, wypowie się na określony temat,  uświadomi sobie swoje mocne strony, podzieli słowa na sylaby, utrwali nazwy przymiotników określających przedmioty

– weźmie udział w zabawach matematycznych z chustą animacyjną, policzy elementy zbioru

– weźmie udział w ustalaniu reguł życia w grupie, weźmie udział w tworzeniu kodeksu cierpliwego przedszkolaka

– powtórzy za nauczycielem rytm, tempo, dynamikę dźwięku, przedstawi charakter muzyki za pomocą kolorów

– wykona rysunki na bazie podanych linii i znaków graficznych, wykona rysunek związany z treścią książki, wykona pracę plastyczną techniką wydzieranki

– nazwie podstawowe emocje, uświadomi sobie zmienność emocji,  uświadomi sobie sytuacje, wywołujące złość, wyrazi ciałem smutek i radość, określi w jakim jest nastroju

WIERSZ I PIOSENKA MIESIĄCA

WIERSZ:

WIERSZ MIESIĄCA

„Jesienią” M. Konopnicka                                                                                        

Jesienią, jesienią

Sady się rumienią;

Czerwone jabłuszka

Pomiędzy zielenią.

Czerwone jabłuszka,

Złociste gruszeczki

Świecą się jak gwiazdy

Pomiędzy listeczki.

Pójdę ja się, pójdę

Pokłonić jabłoni,

Może mi jabłuszko

W czapeczkę uroni!

Pójdę ja do gruszy,

Nastawię fartuszka,

Może w niego spadnie

Jaka śliczna gruszka!

Jesienią, jesienią

Sady się rumienią;

Czerwone jabłuszka

PIOSENKA:

PIOSENKA MIESIĄCA

„ Biegnę do przedszkola”

Choć na niebie słońce
Śpi na białych chmurkach
Wyskakuję z łóżka
Jak z dziupli wiewiórka

I chociaż wczesna pora
Ja biegnę do przedszkola
I chociaż wczesna pora
Ja bardzo cieszę się

I chociaż wczesna pora….

Auta śpią w garażach
A ptaszki na drzewach
Idę do przedszkola
I wesoło śpiewam

I chociaż wczesna pora
Ja biegnę do przedszkola…

JĘZYK ANGIELSKI

Zagadnienia są dostępne na tablicy ogłoszeń w przedszkolu
Celem zajęć jest aby dziecko:

  • rozumiało bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reagowało na nie;
  • uczestniczyło w zabawach
  • powtarzało rymowanki i proste wierszyki
  • śpiewało piosenki w grupie
  • rozumiało ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami.